SEO – hvad er det for noget smart noget?

Af Kontakt Frontpage,
    Search Engine Optimization (SEO) er for virksomheder blevet en nødvendighed at tænke ind i deres online strategi. Modsat adwords handler SEO om at ramme brugeren uden brug af betalt reklame. Det er altså brugerens søgeord som gennem Google rangeres efter et utal af parametre lige ... læs mere »

PR i det digitale race

Af Kontakt Frontpage,
Digitalt har sendt alle brancher på en glidetur hen over hinandens traditionelle forretningsområder. Men hvem vinder egentlig racet. Markedsføring har talt med Kirsten Dinesen, der var den første til at udgive en bog om digital strategi og som introducerede begrebet digital PR i 2008.   Er ... læs mere »

Medie insights

Af Kontakt Frontpage,
Det danske mediebillede Det danske mediebillede viser, at de traditionelle print- og TV-medier er under pres med faldende seertal, læsertal og abonnenter. Størstedelen af danskerne har adgang til TV og musik on-demand, mobilt bredbånd, ejer op til flere mobile enheder (tablet, bærbar computer ... læs mere »

Tech makeover?

Af Andreas Fink,
Har du svært eller nogen du kender svært ved at følge med når det kommer til apps, smartphones, internettet og alt hvad de nye technologier bringer med sig? Så følg med i indslaget som FrontPage har udviklet sammen med Google og David Guldager fra Go’ Morgen Danmark hver tirsdag i ... læs mere »

Kig efter Yaya generationen

Af Kirsten Dinesen,
DMA 2011: Gen-Y. Generation Next. Millennials. The Net Generation. iGeneration. Generation M for Multitask. Trophy Kids. The Ritalin Generation. Kært barn har mange navne. Missouri School of Journalism har dannet en researchenhed, der fokuserer på, hvad pokker de 18-24 årige går rundt og laver. ... læs mere »

Video video

Af Kirsten Dinesen,
Video er blevet social og signalerer et skifte fra at forbrugerne tænker mig-mig-mig til mig-og-os. Der uploades milliarder af videoer hver dag på alle platforme, og mange forbrugere bruger mere tid på videos end på TV. Det giver muligheder. Alene på Snapchat uploades der over 10 mia. 10 ... læs mere »

Til alle dem der elsker reklamer

Af Kirsten Dinesen,
&then konferencens Echo awards for er den eneste award, hvor kampagnerne også bliver bedømt på effekt. Det handler ikke kun om at skabe godt og relevant content, der gerne også giver PR – men også om at skabe dialog. Men det holder ikke kreativiteten tilbage. Tværtimod. Her er et ... læs mere »

Med næsen i mobilen

Af Kirsten Dinesen,
App til mobiler fylder så meget hos forbrugerne, at medieøkologien for alvor er ved at ændre sig. Nye medier dukker frem – og det amerikanske TV marked er nu overhalet af digital. Det er ikke kun hos de unge, hvis arm er forlænget af en mobiltelefon, at medieforbruget sker på mobilen ... læs mere »

Hvad virker nu?

Af Kirsten Dinesen,
Gratis er tilbage. VIP holder stadig. Hvad virker i e-mails lige nu. Jay Schwendelson fra Worlddata, der sender milliarder af e-mails hvert år, har statistik på det hele. Af: Kirsten Dinesen, Frontpage LOS ANGELES: Hvert år på DMA&then konferencen holder Jay Schwendelson en high-speed, ... læs mere »

Google forsker i reklamevideo

Af Kirsten Dinesen,
Google har startet The unskippable Lab, der forsker i, hvilke reklamer der virker bedst på YouTube.   En kort, en lang, langsom eller hurtig. Se groft filmet eller lækkert surface. – Det vigtigste er at lege og teste alle formaterne, faktisk er f.eks. Disney begyndt at teste alle ... læs mere »