Agria: Danmarks Dyrehelt

Agria Dyrehelte 6

PR og sociale medier er en effektiv kombination – og når temaet oven i købet er kæledyr, er effekten kun positiv. Frontpage gennemførte både i 2015 og 2016 en integreret kampagne for Agria Dyreforsikring. 

I samarbejde med førende dyreorganisationer kårede Agria Dyreforsikring begge år Danmarks Dyrehelt – et kæledyr, der har gjort noget helt særligt for sin ejer. Kampagnens mål var at skabe engagement på Facebook, omtale i medierne og kendskab til Agria Dyreforsikrings produkter.

På Facebook indsamlede vi via en landing page billeder og historier fra dyreejere i hele landet. Vi indgik aftaler med relevante medier, så vi kunne poste opslag om kampagnen i mediernes Facebook-feed. Og telefonerne glødede, så vi kunne skaffe en masse omtale af de tilmeldte kæledyr i lokale, regionale og landsdækkende medier.

I forhold til de opsatte KPI’er nåede vi flot i mål begge år – og kunne se en fremgang fra 2015 til 2016. I 2015 blev mere end 365.000 unikke brugere eksponeret for kampagnen på Facebook. I 2016 var det tal steget til 432.000 unikke brugere. Og antal tilmeldinger til konkurrencen steg fra 540 kæledyr i 2015 til 740 i 2016.

Vores mål var, at kampagnen skulle invitere til likes, delinger og kommentarer på Facebook, og opdateringer om kampagnen blev delt – ikke kun af privatpersoner, men også af dyreklinikker, organisationer og butikker, der opfordrede deres kunder til at deltage.

Flere uger i træk udvalgte Agria Dyreforsikrings dommerpanel ugevindere, og historierne om disse kæledyr generede bred omtale i medierne – både på web, print og i tv. Til sidst kårede Agria Dyreforsikring Danmarks Dyrehelt. I 2015 blev det den dygtige servicehund Mocca, en sort labrador, der hjælper sin ejer, der har knogleskørhed og sidder i kørestol. I 2016 blev Danmarks Dyrehelt den islandske hest Abel, der har hjulpet sin ejer Cecilia, der er spastisk lammet, til at gå bedre end nogensinde før.

Mere end tre millioner danskere blev potentielt eksponeret for kampagnen via medierne i 2015. I 2016 var det tal steget til 4,5 millioner.

Overordnet har kampagnen nået et meget stort publikum. Dyreejere involverede sig i tiltaget på Facebook og delte deres historier og billeder. Og aktiviteterne omkring vinderhistorien nåede bredt ud på både Facebook og i medierne. 

Hør mere om vores samarbejde med Agria Dyreforsikring – kontakt kommunikationskonsulent Laura Bisted Jacobsen på laura.jacobsen@frontpage.dk.