Video video

Af Kirsten Dinesen,
Video er blevet social og signalerer et skifte fra at forbrugerne tænker mig-mig-mig til mig-og-os. Der uploades milliarder af videoer hver dag på alle platforme, og mange forbrugere bruger mere tid på videos end på TV. Det giver muligheder. Alene på Snapchat uploades der over 10 mia. 10 ... læs mere »

Til alle dem der elsker reklamer

Af Kirsten Dinesen,
&then konferencens Echo awards for er den eneste award, hvor kampagnerne også bliver bedømt på effekt. Det handler ikke kun om at skabe godt og relevant content, der gerne også giver PR – men også om at skabe dialog. Men det holder ikke kreativiteten tilbage. Tværtimod. Her er et ... læs mere »

Med næsen i mobilen

Af Kirsten Dinesen,
App til mobiler fylder så meget hos forbrugerne, at medieøkologien for alvor er ved at ændre sig. Nye medier dukker frem – og det amerikanske TV marked er nu overhalet af digital. Det er ikke kun hos de unge, hvis arm er forlænget af en mobiltelefon, at medieforbruget sker på mobilen ... læs mere »

Hvad virker nu?

Af Kirsten Dinesen,
Gratis er tilbage. VIP holder stadig. Hvad virker i e-mails lige nu. Jay Schwendelson fra Worlddata, der sender milliarder af e-mails hvert år, har statistik på det hele. Af: Kirsten Dinesen, Frontpage LOS ANGELES: Hvert år på DMA&then konferencen holder Jay Schwendelson en high-speed, ... læs mere »

Google forsker i reklamevideo

Af Kirsten Dinesen,
Google har startet The unskippable Lab, der forsker i, hvilke reklamer der virker bedst på YouTube.   En kort, en lang, langsom eller hurtig. Se groft filmet eller lækkert surface. – Det vigtigste er at lege og teste alle formaterne, faktisk er f.eks. Disney begyndt at teste alle ... læs mere »

George Clooney taler dansk

Af Kirsten Dinesen,
Slut med undertekster. Dating med foto-avatars. Tal med celebrities. Kombinationen af machine learning og smart teknologi kan ændre alt inden for film og video. Også for reklamer. Læs en tekst højt – og hør dig selv synge et hit. Det er bare en af de features i en mobil app som den ... læs mere »

Mobilbanneret er dødt

Af Kirsten Dinesen,
Millennials er blevet voksne, købedygtige meningsdannere. Med mobilen i hånden er det ved at tage livet af bannerreklamer og rykke rundt på mediernes forretningsmodeller.   LOS ANGELES: Millennials er kræsne, fokuserede, kvikke og venlige – og vokset op med internettet. De er mobile ... læs mere »

FoMo rammer marketingfolket

Af Kirsten Dinesen,
Distruption af medier og marketing, teknologier der gør jobs overflødige. Alt peger på at ny viden er afgørende, for at klare sig i marketingbranchen. FearOfMissingOut er tilsyneladende en af de største drivkræfter i markedsføring af marketing konferencer. “44000 har allerede tilmeldt sig”, ... læs mere »

Kvalitativt medievalg

Af Andreas Fink,
Følgende stammer fra Kirsten Dinesens bog Forbrugeren i Førersædet fra 2008. Selvom 2008 efterhånden er et par år siden, rummer artiklen nogle helt fundamentale begreber og sandheder om strategisk kommunikation, som er lige så relevante i dag som i 2008. Forbrugerne har et anderledes aktivt ... læs mere »

Hvor langt skal virksomheder blande sig i politik?

Af Kirsten Dinesen,
Hvor langt skal virksomheder blande sig i politik? Eller blande sig i stemningen i befolkningen? Coca-Cola gør det, tæt på det banale, med budskabet om, at som mennesker kan vi alle mødes – på tværs af de mærkater, som vi ellers sætter på hinaden. Det sker i deres kampagne Remove labels this ... læs mere »