Content på tværs af kanaler skaber magi

Af Andreas Fink,
Det er efterhånden uomstridelig visdom at den bedste brugeroplevelse opnås gennem indhold, der appellerer til modtageren og som tilpasser sig efter modtagerens aktiviteter og færden på forskellige enheder. Dermed er det også afgørende, at virksomheder smører indholdet ensartet og seamless ... læs mere »

Gratis top content – 36 timer

Af Andreas Fink,
DMA 2014: Hvad skal der stå i emnelinjen, når du sender dit nyhedsbrev? Tja, lige nu skal der i hvert fald ikke stå ”urgent”. Men ”gratis” og ”eksklusivt” er gode bud. Overskriften på denne artikel scorer 96 ud af 100 point. KIRSTEN DINESEN, SAN DIEGO Data er skønt, hvis de bliver brugt. Nogle ... læs mere »

God moral kan blive til profit

Af Andreas Fink,
DMA’14: 87 pct. af forbrugerne foretrækker virksomheder, der gør noget godt. 90 pct. er parate til at boykotte firmaer, hvis de gør noget dårligt. Magic Johnson og Ben & Jerrys ved det, og deres forretning er bygget op om ansvarlighed. KIRSTEN DINESEN, SAN DIEGO Hippier som Goldman ... læs mere »

One night stand eller ægteskab?

Af Andreas Fink,
DMA’14: Mange lead genererings og CRM programmer er rene one night stands og fører sjældent til ægteskab, fordi en content strategi ikke er på plads, fortæller Michel Demoor, fra det hollandske bureau Emakina. KIRSTEN DINESEN, SAN DIEGO Mange virksomheder oplever, at de fortæller den samme ... læs mere »

CMO’er måles på resultater

Af Andreas Fink,
DMA’14: Analyser, mål, optimer, tjen penge. Den organisatoriske sammenhængen mellem marketing og salg bliver stadig stærkere viser ny undersøgelse. Den nye chef får titlen Chief Revenue Officer. KIRSTEN DINESEN, SAN DIEGO Virker markedsføring? Ja. Sælger markedsføring? Ja. Kan marketing folk ... læs mere »

Eksklusiv mobil-insider

Af Andreas Fink,
DMA’14: Mere end 50% af direktørerne læser e-mail nyhedsbreve på mobilen. Men grafik og kodning er ofte årsagen til, at hele 98 pct. af alle besøgende på landing pages ikke konverteres til kunder. KIRSTEN DINESEN, SAN DIEGO Nye størrelser på tablet og mobil er en af de største ... læs mere »

Advokathuse overser Danmarks største employer branding-medie

Af Thomas Pedersen,
Få brancher kæmper så hårdt om talenterne som advokatbranchen. De store advokathuse ved, at de skal gøre sig umage for at få de bedste kandidater og dermed det bedste hold af talenter i fremtiden. Derfor bruger advokatfirmaerne også mange ressourcer på at være til stede på jobmesser, i fagblade ... læs mere »

Nyt B2B-website lanceret for Ivisys

Af Thomas Pedersen,
Vi har haft fornøjelsen af at relancere ivisys.com. Virksomheden Ivisys er en dansk teknologivirksomhed, som laver visuelt kontroludstyr til produktionsvirksomheder. Vi har i samarbejde med dem fastlagt deres value-proposition og ud fra denne relanceret deres hjemmeside med et nyt design. ... læs mere »

Et skud af vores egen medicin

Af Andreas Fink,
Nogen gange skal en konsulentvirksomhed lige tage et reality-tjek og svare på spørgsmålet: Følger vi selv den vej, vi anbefaler andre at gå? Det har vi netop gjort i forbindelse med, at vi har lagt en strategi for vores egen indsats på de sociale medier. Konklusionen er, at vi nu vil være mere ... læs mere »

Mobiloptimer eller forsvind

Af Andreas Fink,
Af Jimmie Nolsøe / publiceret i Markedsføring og Børsen den 13. august 2013  Din ”almindelige” hjemmeside er sandsynligvis for dårlig til at en stadig større del af mobil-brugerne, gider vente på at den loader. Efter 1-2 fejlforsøg forsvinder 78% af forbrugerne. Har du råd til at miste dem? ... læs mere »