Psst: Insider viden – kun i dag…

Af Kirsten Dinesen,
Hvad der skrives i emnelinjen på et email-nyhedsbrev har afgørende betydning for, om mailen bliver åbnet eller ej. Worldata har indsamlet statistik på åbningen af nyhedsbreve. Kunsten at skrive en fængende overskrift kæmper de fleste journalister med hver dag – men det er peanuts i ... læs mere »

Ny Undersøgelse: Vi elsker nyheder, men gider ikke at dele dem

Af Andreas Fink,
Danskernes nyhedsforbrug afdækkes i en ny international undersøgelser foretaget af analyseinstituttet YouGov. Her viser det sig blandt andet, at danskerne er verdens måske mest digitale folkefærd, at vi helst får nyheder fra avishjemmesider og at alder ikke bare er et tal, når det kommer til ... læs mere »

FrontPage i avisen: Forbrugeren er i førersædet

Af Andreas Fink,
Kirsten Dinesen pryder forsiden af fagbladet Techmedia i denne måned. I bladet finder du en stor artikel om Kirstens syn på hvordan fødevarevirksomheders gennemsigtighed og informations-flow påvirker opfattelsen af dem i medierne og hos forbrugeren Du kan læse hele artiklen på side 8 i denne ... læs mere »

Hvalpetid

Af Andreas Fink,
Ikke alt er tech og finanser her i firmaet. Vi har netop lavet adaptation på denne nuttede film for Agria Dyreforsikring. I Danmark har vi desværre endnu ikke tradition for at forsikre vores kæledyr. Faktisk er der rigtig mange dyr der bliver aflivet hver dag, fordi ejerne ikke har råd til at ... læs mere »

Always on

Af Kirsten Dinesen,
Internettet er uden nat og dag, hvor mennesker er aktive døgnet rundt i fællesskabets cybespace. Et liv uden fast døgnrytme, hvor vi arbejder og lever i vores egne rytme er en tilbagevenden til tidligere tider, hvor vi levede efter årstidens rytme. Uroligt vågner jeg. Min døgnrytme er slået i ... læs mere »

Slip kontrollen – for I har alligevel mistet den

Af Kirsten Dinesen,
DMA 2011: Medarbejdernes sociale medie-dialog med forbrugerne er en kæmpe udfordring – men fra DMA’s afsluttende key note var meldingen klar: Drop corporate kontrol, drop promotion – giv brugerne relevant indhold. På podiet til den afsluttende keynote session sad en lille ... læs mere »

Til kamp mod internet-dumhed

Af Kirsten Dinesen,
DMA 2011: Mængden af information overstiger evnen til at bearbejde information. Det har skabt “The Stupid Gap”; ligegyldige informationer, der spredes som ekkoer på internettet og er til fare for demokratiet. Journalist og kreativ kalder nu til kamp mod dumheden. Der er efterhånden etableret en ... læs mere »

Video rykker, rykker og rykker

Af Kirsten Dinesen,
DMA 2011: De nyeste tal om online tendenser afslører, at video er den hurtigst voksende kategori på nettet, men at annoncørerne stadig har svært ved at slippe printmedierne. De nyeste tal for forbruget af online video viser, at netop dette værktøj for alvor er ved at bryde igennem loftet. Den ... læs mere »

Kig efter Yaya generationen

Af Kirsten Dinesen,
DMA 2011: Gen-Y. Generation Next. Millennials. The Net Generation. iGeneration. Generation M for Multitask. Trophy Kids. The Ritalin Generation. Kært barn har mange navne. Missouri School of Journalism har dannet en researchenhed, der fokuserer på, hvad pokker de 18-24 årige går rundt og laver. ... læs mere »

QR-koder

Af Andreas Fink,
De dukker op flere og flere steder i gadebilledet og på nettet – en slags firkantede stregkoder – såkaldte QR-koder. QR står for Quick Response og er en form for to-dimensionel ”streg”-kode, der er lavet til smartphones. Koderne er nemme og hurtige at scanne med en smartphone, og kan indeholde ... læs mere »