Blog

Viden Frontpage PR og kommunikation København

En væsentlig forudsætning for at arbejde med PR og content marketing er viden om digitale- og sociale medier og den nyeste udvikling herpå. Derfor skriver vi ofte artikler i fagblade eller taler på konferencer om selvsamme emne. Vi har tilmed udgivet en anmelderrost bog om kommunikationsstrategi og sociale medier. På vores blog kan du læse nogle af vores artikler.

Frontpage søger praktikanter til forårssemesteret 2019

Af Kontakt Frontpage,
Brænder du for en karriere inden for strategisk kommunikation, PR og sociale medier? Vil du have udfordringer og masser af hands-on erfaring? Frontpage PR og Kommunikation er et bureau med store internationale kunder, højt til loftet og stærke faglige kompetencer. Som praktikant får du mulighed ... læs mere »

Data fylder og er en risiko

Af Kirsten Dinesen,
Digital marketing kræver datamuskler og høj sikkerhed. Store virksomheder som gambling-, hotel- og underholdningsgiganten MGM er begyndt at se datamængden om kunderne som en risiko.   LAS VEGAS: MGM-koncernen tjener penge. Mange penge. Med 93 pct. belægning på deres 48.000 hotelværelser ... læs mere »

Digitalisering kræver plads

Af Kirsten Dinesen,
Digitalisering af markedsføring griber ind i hele virksomhedens organisation, hvor næste skridt er IIoT, Industriel-Internet-of-Things. Nye forretningsmodeller er på vej. Det kræver enorm datakraft og plads til lagring.   LAS VEGAS: Marketingafdelinger er ofte de første til at drive nye ... læs mere »

Vov: Det handler om AI, indsigt og humor

Af Kirsten Dinesen,
Den helt store vinder ved årets Echo Awards har været ude i den yderste digitale værktøjskasse for at skabe en kampagne, hvor god kreativitet udgør kernen. Se med her. LAS VEGAS: De fleste hundeejere ved sikkert, hvor svært det kan være at tage et ordentlig billede af en hund – ikke ... læs mere »

En hær af syge børn vækker opsigt

Af Kirsten Dinesen,
En af de store vindere til årets Echo Awards blev det canadiske bureau Cossette, der vandt guld med en bemærkelsesværdig datadrevet kampagne, VS SickKids, der har en hær af syge børn i front. LAS VEGAS: Inden Rosie Gentile fra bureauet Cossette forklarer sin ECHO-vindercase ved årets &then, ... læs mere »

SEO – hvorfor er det så smart?

Af Kontakt Frontpage,
Search Engine Optimization (SEO) er for virksomheder blevet en nødvendighed at tænke ind i deres online strategi. Modsat adwords handler SEO om at ramme brugeren uden brug af betalt reklame. Det er altså brugerens søgeord, som gennem Google rangeres efter et utal af parametre lige under de ... læs mere »

Stormomsust og fokuseret

Af Kirsten Dinesen,
Fear of missing out er soooo 2016. Nu gælder det bare om at kridte skoene og lære noget. Det gør 4.000 marketingprofessionelle, der trodsede orkanen Nate og nu er samlet på DMA/&then i New Orleans   DMA/&then: Fede konferencer, hvor man kan opleve alle mulige techy dimser, høre ... læs mere »

Marketings svar på Uber

Af Kirsten Dinesen,
Kombinationen af adgang til brugerprofiler, analysevirksomheder og virksomheder. Det er den simple opskrift på en af New Orleans mest succesfulde startups i Silicon Bayou – et nyt tech vækstcentrum, der rebooter byen efter Katrina-ødelæggelserne i 2005.   New Orleans/&Then: ... læs mere »

PR i det digitale ræs

Af Kontakt Frontpage,
Digitalt har sendt alle brancher på en glidetur hen over hinandens traditionelle forretningsområder. Men hvem vinder egentlig racet. Markedsføring har talt med Kirsten Dinesen, der var den første til at udgive en bog om digital strategi og som introducerede begrebet digital PR i 2008. Er PR i ... læs mere »

Medie insights

Af Kontakt Frontpage,
Det danske mediebillede Det danske mediebillede viser, at de traditionelle print- og TV-medier er under pres med faldende seertal, læsertal og abonnenter. Størstedelen af danskerne har adgang til TV og musik on-demand, mobilt bredbånd, ejer op til flere mobile enheder (tablet, bærbar computer ... læs mere »

Læs flere artikler her