BBC

BBC,Public Relations, Lead Agency, Lancering, Pressemeddelelse, Sociale Medier, Digital Markedsføring, Pressestrategi

FrontPage var PR-bureau og lead-bureau på BBCs nordiske PR-aktiviteter i forbindelse med lanceringen af to nye kanaler. FrontPage udsendte pressemeddelelser og udviklede historier til den skandinaviske medie-, teknologi- og underholdningspresse i samarbejde med vores kolleger i Norge og Sverige. FrontPage aktiverer blandt andet BBCs indhold gennem pressekontakt og interviews, screenings og sociale medier.

BBC Worldwide er den kommercielle gren af den anerkendte britiske medieinstitution. Deres natur-TV er genredefinerende og deres mest populære underholdningsformater bliver vist i over 80 lande med mere end 350 millioner seere (2014). I foråret 2015 lancerede BBC to nye kanaler, BBC Earth og BBC Brit, og udvidede i den forbindelse PR-aktiviteterne i Danmark, Norge og Sverige.

Videoindhold bliver stadig vigtigere på alle online medier. FrontPage placerede brandets videoindhold i en række online underholdningsmedier og aktiverede Top Gear-brandet vha. digital markedsføring gennem en fan konkurrence på ekstrabladet.dk.

På et globalt mediemarked, der er under store forandringer, er BBCs brand-strategi, markedsføringsstrategi og pressestrategi afgørende for andre aktører. FrontPage arrangerede et interview med BBCs globale brand manager til det førende fagblad Markedsføring.

Hør mere om vores samarbejde med BBC – kontakt direktør Kirsten Dinesen på +45 22 17 03 39 eller kirsten.dinesen@frontpage.dk.