Ericsson Danmark

ericsson, Public Relations, Pressemeddelelse, Sociale Medier, Stakeholder Management, Retainer, Forretningskommunikation, Pressestrategi, Strategisk Rådgivning, Medietræning, Content Marketing, Twitter, Facebook

Frontpage er Ericssons danske PR-bureau og varetager pressemeddelelser, sociale medier, interessent-relationer og strategisk kommunikation for Ericsson Danmark i medierne. Ericsson Danmark har været en PR retainer-kunde siden 2012.

Ericsson er verdens førende leverandør af teknologi og services til teleoperatører. Ericsson danner fundamentet for det moderne netværkssamfund med effektive real-time løsninger. I dag går mere end 40 procent af verdens mobiltrafik via Ericssons netværk, og der ydes support til kunders netværk med mere end 2,5 milliarder abonnenter. Gennem en retainer-aftale, driver Frontpage al kommunikation fra Ericsson Danmark – lige fra tekniske nyheder til et omfattende CSR-kommunikationsprogram om fremtidens “Networked Society”. Arbejdet omfatter alt fra pressearbejde i form af pressestrategi og pressekontakt til udarbejdelse af taler og foredrag, strategisk rådgivning og medietræning samt sociale medie-kampagner på Twitter og Facebook. Siden Frontpage overtog arbejdet med Ericsson Danmark i 2012, er omtalen af virksomheden mere end firedoblet.

Ericsson præsenterer løbende en lang række nye teknologier. En af vores første opgaver var at introducere samarbejdet med Volvo om Connected Vehicle Cloud. Det resulterede i omfattende omtale via Ritzau i størstedelen af alle nyhedsmedier, TV-indslag i TV2 Finans mv. Løbende sker der en profilering af ledelsen – både gennem synspunkter på erhvervsudviklingen og nye kundesamarbejder, men også de mere populære historier, om danskernes brug af Ericssons teknologi gennem consumer lab-rapporter, får meget omtale.

Læs vores case om IoT-rapporten og arbejdet med Internet of Things her.

Hør mere om vores samarbejde med Ericsson Danmark – kontakt konsulent Thomas Endelt Andersen + 45 50 70 53 34