Ledelse

PageLines- KD.jpg

Kirsten Dinesen

Direktør og stifter

Ring på +45 22 17 03 39

twitter: @kirstendinesen

Send Kirsten en mail

 

 

Kirsten Dinesen er uddannet cand.phil. Tidligt i sin karriere arbejdede hun som journalist på bl.a. Danmarks Radio og på forlag, inden hun stiftede FrontPage. Hun har med sin omfattende erfaring fra kommunikations- og PR-branchen et stort strategisk spillerum og netværk, og har tidligere været direktør i Euro RSCG Corporate Communications og Lowe/Draft FBC København, hvor hun udviklede effektive metoder til at skabe synergi mellem direct mail, PR og digital kommunikation. I 2008 satte hun sig i førersædet på FrontPage, samtidig med at hendes bog, Forbrugeren i Førersædet, blev udgivet på Gyldendal. Hun bruger størstedelen af sin tid på kundestrategi og pressekontakt. Hun er overordnet ansvarlig for bl.a. Google, hvor hun har været betroet PR-rådgiver siden 2005. Derudover er hun en efterspurgt medietræner, skribent og foredragsholder. Hun fungerer bl.a. som ekstern lektor ved Aarhus Universitet, hvor hun underviser i krise-PR og har forelæst på Medie og Journalisthøjskolen i København. Derudover underviser Kirsten på International Advertising Association (IAA) diplom- og masteruddannelsen i marketing PR samt digitale medier og holder kurser i digital PR for Dansk Kommunikationsforening. Kirsten Dinesen har gennem tiden haft en række bestyrelsesposter og sidder pt. i repræsentantskabet for Dansk Markedsføringsforbund. Hun er medlem af Dansk Selskab for Virksomhedsledelse