Kirsten Dinesen

Kirsten DinesenKIRSTEN DINESEN

Stifter og direktør i FrontPage PR og kommunikation.

Kirsten Dinesen er uddannet cand.phil. Tidligt i sin karriere arbejdede hun som journalist på bl.a. Danmarks Radio og på forlag, inden hun stiftede FrontPage. Hun har med sin omfattende erfaring fra kommunikations- og PR-branchen et stort strategisk spillerum og netværk, og har tidligere været direktør i Euro RSCG Corporate Communications og Lowe/Draft FBC København, hvor hun udviklede effektive metoder til at skabe synergi mellem direct mail, PR og digital kommunikation. I 2008 satte hun sig i førersædet på FrontPage, samtidig med at hendes bog, Forbrugeren i førersædet, blev udgivet på Gyldendal.

Kirsten Dinesen bruger størstedelen af sin tid på kundestrategi og pressekontakt. Hun er overordnet ansvarlig for bl.a. Google, hvor hun har været betroet PR-rådgiver siden 2005.

Derudover er hun en efterspurgt medietræner, skribent og foredragsholder. Hun fungerer som ekstern lektor ved Aarhus Universitet, hvor hun underviser i krise-PR. Hun underviser endvidere på International Advertising Association diplom- og masteruddannelsen i marketing PR samt digitale medier, samt holder kurser i Web-PR for Dansk Kommunikationsforening.

Kirsten Dinesen har gennem tiden haft en række bestyrelsesposter og sidder pt. i repræsentantskabet for Dansk Markedsføringsforbund.

Hun er medlem af Dansk Selskab for Virksomhedsledelse