Direct marketing

Direct marketing er virksomhedens direkte relation til forbrugere via breve, e-mails og sociale medier.

Teknologien muliggør i dag, at virksomheder kan tilsende forbrugeren relevant indhold direkte og forbrugeren forventer det. Direct marketing som enten breve, e-mails, tweets og opslag på sociale medier er en vigtig kommunikationsdisciplin i en medievirkelighed, der boomer af usorterede mængder information. Den daglige informationsstrøm er overvældende og flytter ofte fokus fra den information, der skal nå frem til modtageren.

Evnen til at kommunikere 1-til-1 er nødvendig for virksomheders eksterne kommunikation, hvor virksomheden via direct mail målretter budskabet, så det havner direkte i modtagerens postkasse, indbakke eller newsfeed. I FrontPage har vi erfaring i at udvikle direct marketing-kampagner til relationsopbygning samt egentlige salgskampagner, og er flere gange blevet nomineret til Post Danmarks Direct Marketing Pris. Direct marketing er værktøjet til at skabe opmærksomhed om et budskab, og til trods for at mere og mere kommunikation udsendes digitalt, underkender vi ikke det klassiske printede brevs betydning. Læs mere om: Kirsten Dinesens blog med artikler til bladet Markedsføring om emnet.