SEO – Søgemaskineoptimering

SEO søgeordsoptimering Frontpage PR og kommunikation København

Søgemaskineoptimering kan virke banalt, men effekten er mærkbar og relevant for virksomhederne i dag.

SEO er optimering af en virksomheds indhold og teknik på deres website for at fremme en virksomheds websides placering i søgemaskiner, og kan ses i tæt relation til content marketing. Hvor content marketing umiddelbart handler om at skabe relevant indhold for modtageren, er essensen i en søgemaskineoptimering at definere samspillet mellem virksomhedens budskab, og hvad de vil findes på, og hvad forbrugeren søger efter.

Søgemaskineoptimering er dynamisk på grund af teknologisk udvikling og konstant konkurrence om at fremme websides placering på diverse søgemaskiner. God SEO kræver derfor et indgående kendskab til, hvordan søgemaskiner virker og hvilke kriterier, som er grundlæggende for søgeresultater. Derudover kræver god SEO en værdifuld viden om forbrugerens digitale adfærd, dvs. hvad forbrugeren søger på, hvilke ord har en høj søgeordsvolumen, hvad der får forbrugeren til at gå ind på websiden, hvilke landing pages forbrugeren kommer ind på, og hvad deres adfærd er inde på virksomhedens webside. For at kunne skabe det relevante indhold for både virksomheden og forbrugeren – content marketing – udarbejder Frontpage fortløbende SEO-analyser, som bidrager til at definere en digital kommunikationsstrategi og fremme virksomhedens placering på søgemaskiner, og dermed at øge opmærksomheden og trafikken til virksomhedens webside.