Ericsson IoT Rapport

 

Ericsson Danmark og Frontpage fik i vinteren 2014 idéen til at udvikle en dansk IoT (Internet of Things) rapport. IoT er den populære betegnelse for tendensen, hvor fysiske enheder kan kommunikere med omverden gennem internettet. Det kan være via mobilnettet, en almindelig internetforbindelse, Wi-Fi eller lukkede netværk.

Den færdige rapport, som undersøgte danske virksomheders holdninger til IoT, og hvordan de kan udnytte IoT, udkom i november 2015 og blev mødt af betydelig interesse fra medierne. Rapporten, som var den første af sin slags i Danmark, blev omtalt i mere end 40 artikler i både landsdækkende og regionale medier – både online og i printudgaver, samt TV og på de sociale medier.

Rapporten blev udarbejdet af Monitor Deloitte for Ericsson Danmark i samarbejde med DI Digital, og da det var den første rapport af sin slags i Danmark, bidrog den til, at Ericsson har positioneret sig som thought leader i den danske IoT-debat.

I november 2016 vandt Frontpage for andet år i træk den danske PR-pris, ‘PR Tigeren’, i hovedkategorien, ‘strategi’.

Derfor havde rapporten succes i medierne

  • Rapporten var den første af sin slags i Danmark og kom på et tidspunkt, hvor IoT-debatten og digitalisering af industri og samfund fik betydelig mediedækning.
  • Kendte, store danske virksomheder deltog i rapporten og bidrog med interviews til rapporten. Andre optrådte som casestudier i mediedækningen og gav interviews til journalister. Vi sikrede os både private og offentlige virksomheder som cases for at appellere til alle medier.
  • Vi formidlede unikke pitches til hvert enkelt medie.
  • Alle nøglejournalister blev tilbudt interviews med Ericsson Danmark, DI Digital og vores to cases fra rapporten.

Kompetencer:

Få mere information

Ønsker du at vide mere, kan du kontakte:

Billede af Kirsten Dinesen, Direktør, Frontpage PR & Kommunikation
Billede fra Ericssons danske IoT rapport, hvorpå der står "Every. Thing. Connected."

Relaterede cases:

Bitdefender

Vi håndterer strategisk kommunikation og PR i Danmark, bl.a. brug af cases og pressemeddelelser.

Google Danmark

Frontpage drev i perioden 2005 til 2014 strategisk kommunikation for Google som PR retainer-kunde.