Bitdefender

Frontpage håndterer al strategisk kommunikation, pressekontakt og PR for Bitdefender i Danmark, hvilket bl.a. inkluderer brug af case-stories og pressemeddelelser. Arbejdet har til formål at udbrede kendskabet til Bitdefenders produkter og services, samt at demonstrere Bitdefenders faglige ekspertise og dermed skabe troværdighed om Bitdefenders brand.

Bitdefenders sikkerheds- og antivirussystemer beskytter dagligt mere end 500 millioner brugere og har fire år i træk vundet guld hos de uafhængige organisationer, AV-TEST og AV-Comparatives. Bitdefender er repræsenteret i mere end 100 lande og samarbejder med nogle af verdens største IT-virksomheder som IBM og Virgin Media.

Der er sat en række kvantitative og kvalitative mål for PR-arbejdet, som blandt andet inkluderer hver måned at opnå mange presseklip i både generelle, forbrugs- og tech-medier, samt at få omtale i udvalgte medier (tier 1) som er specialiserede i emner som IT, Tech, digitale trends, o.l.

Desuden har vi sat et kvalitativt mål om at opnå omtale i bestemte formater, f.eks. nationalt TV, samt opnå taletid, som når Bitdefenders talspersoner benyttes som eksperter i medierne gennem interviews.

Da WannaCry cyberangrebet ramte en række lande den 12. maj 2017, handlede vi proaktivt og fik positioneret Bitdefender som eksperter i medierne. Grundet denne succes blev Bitdefender igen brugt, da Petya-virusangrebet brød løs to måneder senere.

Hvert år arbejder vi hårdt på at gentage sådanne succeser, og det lykkes. Eksempelvis fik vi over sommeren 2020 29 presseklip med historien om, at Bitdefender advarede danskerne om ikke at bruge åbne wifi-netværk, når de holdt ferie hjemme i Danmark. En historie der bl.a. blev samlet op af BT og TV2 Nord.

Siden Frontpage begyndte at arbejde som PR-bureau for Bitdefender med deres branding- og kommunikationsstrategi, har Bitdefender fået en omfattende mediedækning, og eksperter fra Bitdefender er blevet etableret som respekterede ekspertkilder i landets medier. Det har blandt andet resulteret i artikler i fagblade som denne eller avisartikler som denne.

Få mere information

Ønsker du at vide mere, kan du kontakte:

Billede af Simon From-Poulsen, Frontpage PR & Kommunikation

Simon
From-Poulsen

Konsulent

Bitdefender artikel i Berlingske med overskriften "Nye versioner af global computervirus er allerede i omløb."

Relaterede cases:

Ericsson IoT Rapport

Ericsson Danmark og Frontpage udviklede i 2014 en succesfuld dansk Internet of Things-rapport.

Google Danmark

Frontpage drev i perioden 2005 til 2014 strategisk kommunikation for Google som PR retainer-kunde.