Google Danmark
Google er en af verdens mest indflydelsesrige softwareplatforme. Pressen har naturligvis et stort behov for både at få nyheder og baggrundsmateriale, men også specifikke historier på baggrund af en pressestrategi. Frontpage var PR-bureau for Google og rådgav på særlige opgaver og drev i perioden 2005 til 2014 strategisk kommunikation for Google som PR retainer-kunde.
I samarbejde med Googles interne kommunikationsmedarbejdere har Frontpage sikret arbejdet med PR og integreret kommunikation gennem blandt andet pressekontakt, mediesamarbejder, online PR, events mv. Frontpage har desuden suppleret med indhold til Google Danmarks sites i forbindelse med specielle initiativer, artikler og brochurer samt planlægning og mediedækning af PR-kampagner og events.
Google er en af verdens mest innovative organisationer inden for internettjenester, teknologier og medier. Google har med over 700 milliarder daglige søgninger på verdensplan et enormt net af brugere samt stakeholders. Overfor disse håndterede Frontpage den daglige presse og eksterne kommunikation.
Vores opgaver har omfattet alt fra at arrangere presseevents såsom at køre Google Street View-cyklen op i Rundetårn (video) til at stå bag udgivelsen af rapporter om, hvordan Google bidrager til den danske internetøkonomi. Både ved at lancere begrebet, men også ved en lang række efterfølgende aktiviteter. Vores PR-koncept “tech makeover”, som Frontpage gennemførte med Go Morgen Danmark, blev et element i Googles europæiske idébank for PR, da det bidrog til branding og forbedrede investor relations.
Kompetencer:
Få mere information
Ønsker du at vide mere, kan du kontakte:
Relaterede cases: