Quickpot

QuickPot (i dag Quickpoint) er en dansk værkstedskæde med 29 full service-værksteder fordelt over hele landet. Virksomhedens udfordring var, at deres målgruppe manglede kendskab til virksomheden. Derfor udviklede Frontpage en kommunikationsstrategi med fokus på pressehåndtering, der skulle generere opmærksomhed i medierne.

Den vigtigste historie at få delt med pressen var, at alt for få unge mennesker søger ind på en erhvervsfaglig uddannelse som f.eks. mekanikeruddannelsen, og at særligt kvinder er i undertal blandt fremtidens mekanikerlærlinge. Pressehåndteringen rettede sig ofte mod erhvervsmedier med disse samfundsrelevante problemstillinger som krog. Samtidig var det vigtigt for Frontpage at iscenesætte QuickPot som en attraktiv virksomhed for unge.

Vi udarbejdede en historie på baggrund af casen “Alexandra er en af landets få kvindelige mekanikerlærlinge”. Det satte problemstillingen, at mekanikeruddannelsen ikke er et kvindeområde, på dagsordenen på bl.a. TV, TV2 GO og i flere nationale og regionale medier. Se et eksempel på et presseklip i Politiken her.

Få mere information

Ønsker du at vide mere, kan du kontakte:

Billede af Kirsten Dinesen, Direktør, Frontpage PR & Kommunikation
Et hold af mekaniker-lærlinge hos Quickpot
Mekaniker-lærlingen Alexandra, én af Danmarks få kvindelige lærlinge i branchen.

Relaterede cases:

Agria Dyreforsikring

Frontpage har lavet en masse presse for Agria. Fra kampagnen Danmarks Dyrehelte, til artikler i Samvirke.

XJump Trampolinpark

Vi fik til opgave at øge kendskabsgraden i kundens målgruppe gennem bl.a. SoMe og pressehåndtering.