Quickpot

QuickPot er en dansk værkstedskæde med 29 full service-værksteder fordelt over hele landet. Virksomhedens udfordring var, at deres målgruppe manglede kendskab til virksomheden. Derfor udviklede Frontpage en kommunikationsstrategi med fokus på pressehåndtering, der skulle generere opmærksomhed i medierne.

Den vigtigste historie at få delt med pressen var, at alt for få unge mennesker søger ind på en erhvervsfaglig uddannelse som f.eks. mekanikeruddannelsen, og at særligt kvinder er i undertal blandt fremtidens mekanikerlærlinge. Pressehåndteringen rettede sig ofte mod erhvervsmedier med disse samfundsrelevante problemstillinger som krog. Samtidig var det vigtigt for Frontpage at iscenesætte QuickPot som en attraktiv virksomhed for unge.

Vi udarbejdede en historie på baggrund af casen “Alexandra er en af landets få kvindelige mekanikerlærlinge”. Det satte problemstillingen, at mekanikeruddannelsen ikke er et kvindeområde, på dagsordenen på bl.a. TV, TV2 GO og i flere nationale og regionale medier. Se et eksempel på et presseklip i Politiken her.

Få mere information

Ønsker du at vide mere, kan du kontakte:

Et hold af mekaniker-lærlinge hos Quickpot
Mekaniker-lærlingen Alexandra, én af Danmarks få kvindelige lærlinge i branchen.

Relaterede cases:

Agria Dyreforsikring

Frontpage har lavet en masse presse for Agria Dyreforsikring. Fra Danmarks Dyrehelte-kampagne, hvor en hest leverede en pære i studiet, til artikler i Samvirke.

XJump Trampolinpark

Frontpage fik til opgave at øge kendskabsgraden i kundens målgruppe gennem en solid kommunikationsstrategi, SoMe og pressehåndtering.