IIHF VM 2018: VM i ishockey
Danmark vandt værtskabet for IIHF VM i ishockey, der i 2018 blev afholdt i Royal Arena i København og i Jyske Bank Boxen i Herning. Her vandt Frontpage en bureaukonkurrence med temaet ”superhelte”, som symboliserer de danske ishockeyspillere. Det gav os mulighed for at udforme en kommunikationsstrategi til VM-værtskabet i opstartsfasen med digital PR som omdrejningspunkt.
Målet med kommunikationsstrategien var at øge kendskabet til og begejstringen for ishockey i den danske befolkning. Mottoet, som danskerne skulle linke til VM-værtskabet, var “Ishockey skal opleves i virkeligheden”.
For at tale til et bredere publikum og opnå et bredere kendskab til ishockey blandt danskerne skulle pressehåndteringen dreje sig om at få sporten omtalt i traditionelle omnibusmedier og ikke kun i nichemedier og sportsspalter. Det lykkedes vi med ved at fokusere på fortællingen om, hvordan de danske ishockey-helte træner, hvor stor en succes de har i de europæiske og nordamerikanske ligaer, og hvordan Danmarks Ishockey Union har kæmpet for at få IIHF VM 2018 til Danmark gennem et fantastisk talentprogram.
Der er blevet afholdt pressemøder om, hvordan dansk ishockey har udviklet sig fra niche til international spiller. Alt sammen for at skabe en forståelse af, hvor stor en international begivenhed IIHF VM 2018 er – og en begejstring for de danske superhelte på isen.
Se et eksempel på et presseklip i Jyllands-Posten her.
Kompetencer:
Få mere information
Ønsker du at vide mere, kan du kontakte:
Relaterede cases: