IIHF VM 2018: VM i ishockey

Danmark vandt værtskabet for IIHF VM i ishockey, der i 2018 blev afholdt i Royal Arena i København og i Jyske Bank Boxen i Herning. Her vandt Frontpage en bureaukonkurrence med temaet ”superhelte”, som symboliserer de danske ishockeyspillere. Det gav os mulighed for at udforme en kommunikationsstrategi til VM-værtskabet i opstartsfasen med digital PR som omdrejningspunkt.

Målet med kommunikationsstrategien var at øge kendskabet til og begejstringen for ishockey i den danske befolkning. Mottoet, som danskerne skulle linke til VM-værtskabet, var “Ishockey skal opleves i virkeligheden”.

For at tale til et bredere publikum og opnå et bredere kendskab til ishockey blandt danskerne skulle pressehåndteringen dreje sig om at få sporten omtalt i traditionelle omnibusmedier og ikke kun i nichemedier og sportsspalter. Det lykkedes vi med ved at fokusere på fortællingen om, hvordan de danske ishockey-helte træner, hvor stor en succes de har i de europæiske og nordamerikanske ligaer, og hvordan Danmarks Ishockey Union har kæmpet for at få IIHF VM 2018 til Danmark gennem et fantastisk talentprogram.

Der er blevet afholdt pressemøder om, hvordan dansk ishockey har udviklet sig fra niche til international spiller. Alt sammen for at skabe en forståelse af, hvor stor en international begivenhed IIHF VM 2018 er – og en begejstring for de danske superhelte på isen.

Se et eksempel på et presseklip i Jyllands-Posten her.

Få mere information

Ønsker du at vide mere, kan du kontakte:

Artikel i BT om VM i Ishockey 2018 og det danske landshold.
Billede af det danske landshold og HKH Kronprins Frederik

Relaterede cases:

Agria Dyreforsikring

Frontpage har lavet en masse presse for Agria Dyreforsikring. Fra Danmarks Dyrehelte-kampagne, hvor en hest leverede en pære i studiet, til artikler i Samvirke.

XJump Trampolinpark

Frontpage fik til opgave at øge kendskabsgraden i kundens målgruppe gennem en solid kommunikationsstrategi, SoMe og pressehåndtering.