Degiro

Da den hollandske, online børsmæglervirksomhed, Degiro, i 2015 lancerede deres platform og skabte fornyet priskonkurrence på markedet, valgte de Frontpage som PR-bureau. Vi fik ansvaret for at planlægge og udføre en digital PR strategi med budskaber målrettet private investorer. 

Degiro blev grundlagt i 2008 og er en online børsmæglervirksomhed for både professionelle og private investorer med markedets laveste gebyrer. I april 2014 påbegyndte Degiro en ambitiøs, europæisk vækstplan og er i dag aktive i mere end 10 lande i Europa.

Frontpages første opgave for Degiro var at iværksætte en presseindsats og sørge for en bred mediedækning af landets nye børsmægler, så budskabet ville nå ud til de mange private investorer. Pressehåndteringen resulterede i en dækning på 55 artikler henholdsvis i dagene op til og efter lanceringen af Degiro i Danmark, der inkluderede alle landets nationale dagblade så som disse artikler i Børsen og Jyllands-Posten såvel som indslag i TV2 Finans. Efterfølgende var Frontpage ansvarlig for Degiros løbende pressehåndtering, blandt andet i forbindelse med investor relations kommunikation.

Kompetencer:

Få mere information

Ønsker du at vide mere, kan du kontakte:

Degiro i Børsen med billede af Degiro administrerende direktør Gijs Nagel.
Degiro artikel i Jyllands-Posten med overskriften "Udenlandsk børsmægler dumper priserne på aktiehandel."

Relaterede cases:

Ferratum

Frontpage placerede Ferratum i mediernes søgelys gennem pressehåndtering og public affairs i Danmark.

IVISYS

Frontpage vandt PR Tigeren for “Bedste Strategi” for arbejdet med børsnoteringen af virksomheden IVISYS.