IVISYS

Prisbelønnet case: Børsnotering af lille virksomhed

Frontpage vandt i 2015 Public Relations Branchens pris PR Tigeren i kategorien “Bedste Strategi” for arbejdet med børsnoteringen af virksomheden IVISYS på den svenske børs Nasdaq First North. Her følger en trin-for-trin-beskrivelse af Frontpages arbejde:

Første trin: Hjælpe relevante industrimedier med at forstå potentialet bag virksomhedens produkter og løsninger. Dette medvirkede til, at bredere medier efterfølgende fandt virksomheden interessant.

Andet trin: Sikre dækning i et business-dagblad med høje læsertal, før nyheden om virksomhedens planer om en børsnotering blev offentliggjort.

Tredje trin: Offentliggøre planerne om børsnoteringen i et førende business-dagblad. Der blev lagt særlig vægt på, at bringe historien som led i en større tema omkring problemer ved at finde kapital – en diskussion, der var særlig aktuel i det danske forretningsliv.

Fjerde trin: Skabe og bevare stor medieopmærksomhed i IVISYS’s udstedelsesperiode. Da det var meget vigtigt for IVISYS at skaffe investorer, der abonnerede på køb af aktier før børsnoteringen, sørgede Frontpage for, at journalister var opmærksomme på processen, og hvordan de skulle dække den.

Femte trin: Den første handelsdag: Hvis en virksomheds aktie styrtdykker på den første handelsdag, bliver virksomheden anset som en fiasko. For at undgå dette, sikrede Frontpage omtale af virksomheden, og at investorer var opmærksomme på den nye investeringsmulighed på børsen.

Under processen blev opslag på sociale medier målrettet relevante investormålgrupper. Indholdet bestod både af artikler og videoer fra business-medier og indhold produceret af Frontpage.

Læs om casen i denne artikel fra Markedsføring.

Få mere information

Ønsker du at vide mere, kan du kontakte:

Billede fra da Frontpage vandt PR Tigeren i kategorien Bedste Strategi, for arbejdet med børsnoteringen af IVISYS.

Relaterede cases:

Degiro

Degiro valgte Frontpage til at planlægge og udføre en digital PR strategi med budskaber målrettet private investorer.

Ferratum

Frontpage placerede Ferratum i mediernes søgelys gennem pressehåndtering og public affairs i Danmark.