Bertelsen & Scheving Arkitekter
Bertelsen & Scheving Arkitekter er et mellemstort arkitektfirma, der specialiserer sig i kulturarv samt restaurering og transformering af eksisterende bygninger. Frontpage håndterer sociale medier, email marketing, hjemmeside og PR for dem. Vi har haft fokus på at få Instagramkontoen til at vokse organisk ved at poste indhold regelmæssigt og gøre det forståeligt og tilgængeligt for alle – ikke kun andre arkitekter. Vi har bl.a. opnået ca. 100 profilbesøg om måneden fra Instagram-poster, ligesom vi har gennemført et redesign af hjemmesiden, hvorved den er blevet SEO-optimeret uden at gå på kompromis med kvaliteten af teksterne.
4. Maj Kollegiet
Tidspunkt: August – september 2016
Sted: Danmark
Beskrivelse af projektet
Udfordring
Bertelsen & Scheving Arkitekter havde gennem to år restaureret det gamle 4. Maj Kollegie på Frederiksberg. Tegnestuen havde tidligere oplevet, at det kan være svært af få medierne til at interesserer sig for restaureringsprojekter. Det blev derfor Frontpages opgave at skabe omtale om restaureringsprojektet i relevante medier.
Mål
Da genåbningen af kollegiet nærmede sig i efteråret 2016, var målet, at regionale medier samt arkitekturmedier ville interessere sig for restaureringsprojektet. Frontpage stod indledningsvis for at udvikle en spændende åbningsreception sammen med tegnestuen og kollegiets ledelse. Til denne reception var målet, at lokale medier ville komme, herunder TV2 Lorry.
Strategi
For at få medier til at interessere sig for restaureringen, valgte vi at fokusere på kollegiets historie. 4. Maj Kollegiet på Frederiksberg har en særlig historie som symbol på fred og forsoning efter 2. Verdenskrig, og det helt centrale for restaureringen var at bringe de arkitektoniske symboler fra efterkrigstiden tilbage. Det er særligt kollegiets originale sprudlende farver, som er særprægede og opsigtsvækkende, kendetegnende for arkitekt Hans Hansens funktionalistiske stil og ønske om optimisme for datidens traumatiserede unge.
Eksekvering
Medierne fik invitation til receptionen tilsendt, og de fik desuden tilsendt pressemateriale om kollegiets historie, symbolik og selve restaureringen samt en masse flotte billeder. Det var særligt arkitekt- og livsstilsmedier, der var inviteret, men også lokale medier fra Frederiksberg og omegn.
Vi sikrede os, at vi havde nogle rigtig gode, professionelle billeder, som vi kunne sende, som viste de flotte farver og arkitektoniske detaljer.
Samme dag som åbningsreceptionen fandt sted, sendte vi en pressemeddelelse ud, som fremhævede vigtigheden i at restaurere kollegiet i overensstemmelse med historien bag. Vi fremhævede interessante detaljer som for eksempel, at de originale farver gemte sig inde bag nyere overmalinger, som blev skrabet af. Dermed fandt man frem til de helt originale farver.
Resultat
TV2 Lorry kom til åbningsreceptionen, og de bragte et flot indslag fra åbningsdagen på kollegiet. Lokalaviser skrev om renoveringen og åbningen, og adskillige medier herunder Bo Bedre, “Arkitekten”, Berlingske Søndag og Designmagasinet Monocle bragte flotte billeder af det nye funklende kollegie.
Kompetencer:
Få mere information
Ønsker du at vide mere, kan du kontakte:
Relaterede cases: