SEO

SEO, eller søgemaskineoptimering, handler i bund og grund om at sørge for at præsentere det, din virksomhed tilbyder, så højt som muligt i søgeresultaterne, når en bruger søger efter det på nettet. På den måde præsenteres din virksomheds hjemmeside for så mange brugere som muligt, når de søger efter noget relevant ift. din virksomhed.

Det gør man ved at optimere hjemmesiden, sådan at søgemaskinen finder den mest relevant at vise, når en bruger søger efter det, som din virksomhed tilbyder. Deraf navnet søgemaskineoptimering eller på engelsk Search Engine Optimization (SEO).

Når man udfører denne optimering, handler det om først at analysere den side, man vil optimere – der er en verden til forskel alt efter, hvad siden indeholder, og hvem den henvender sig til. Derefter er det nødvendigt at undersøge, om konkurrenterne bruger SEO og brugernes adfærd: hvad søger de brugere efter, som din virksomhed gerne vil have ind på sin side og ikke mindst, hvordan påvirker søgemaskinens algoritme de resultater, som brugerne præsenteres for.

I Danmark handler SEO i allerhøjeste grad om at optimere din virksomheds hjemmeside ift. Google, da langt størstedelen af danskerne bruger Google som deres søgemaskine.

Der er to måder, hvorpå du kan få præsenteret din hjemmeside øverst i et søgeresultat på Google – med en betalt annonce eller med SEO. Forskellen er, at hvor du kontinuerligt skal betale for at have dine annoncer placeret øverst på Google, så kan gennemarbejdet SEO sørge for organisk at præsentere din side øverst – også på den lange bane. Dog tager det noget tid for SEO-arbejdet at træde i kraft, samtidig med at øget konkurrence vil kræve flere ressourcer, hvorfor det ikke altid er det bedste mål, at ligge øverst af alle, men i stedet i top fem. SEO er altså en langsigtet investering, ikke en her-og-nu løsning.

Over tid ændrer Google sin algoritme, brugerne ændrer deres adfærd, og konkurrenterne investerer muligvis flere ressourcer i deres egen søgemaskineoptimering. Derfor er det nødvendigt at monitorere og tilpasse SEO undervejs, hvis man observerer ændringer. Dog er omkostningerne i denne forbindelse relativt små, ift. hvad en konstant annoncekampagne vil ende med at koste over tid.

SEO lyder måske en anelse kompliceret, men det er her, vi hos Frontpage kan hjælpe – vi kan med vores ekspertise tage udgangspunkt i din virksomheds mål og analysere mulighederne for at levere søgemaskineoptimering, der skaber værdi for din virksomhed, både gennem en øget brugertilgang, men også gennem den brand awareness og troværdighed, der følger med at optræde øverst i søgeresultaterne. Med baggrund i den analyse kan vi tilbyde at implementere den optimale SEO ift. din virksomheds ønsker og behov, samt monitorere og tilpasse søgemaskineoptimeringen fremadrettet.

Få mere information

Ønsker du at vide mere, kan du kontakte:

Simon
From-Poulsen

Konsulent

Simon har en kandidat i International Erhvervskommunikation fra CBS og en fin forretningsforståelse og fokus på, hvordan vi forankrer kommunikation i forhold til virksomhedens kommercielle mål. Simon har en stor erfaring inden for leadgenerering, content marketing mv. og arbejder med forretningsudvikling og content marketing.

Relaterede cases:

Bertelsen & Scheving Arkitekter

Frontpage håndterer sociale medier, email marketing, hjemmeside og PR. Vi har bl.a. udviklet en stærk Instagram.

XJump Trampolinpark

Vi fik til opgave at øge kendskabsgraden i kundens målgruppe gennem en solid kommunikations- strategi, SoMe og pressehåndtering.