Leadgenerering

Leadgenerering handler om at fange potentielle kunders interesse, forstærke deres interesse i din virksomhed og lede dem på vej til at købe virksomhedens produkter og/eller ydelser.

Leadgenerering finder sted ved, at de potentielle kunder frivilligt giver din virksomhed nogle oplysninger om sig selv, som man derefter bruger til at tilpasse tilbud til den potentielle kunde, der i sidste ende fører til, at kunden vælger at købe virksomhedens produkt eller service.

Når den potentielle kunde giver din virksomhed information om sig selv, er vedkommende altså blevet et lead genereret af den måde, hvorpå de besluttede at give dig oplysninger om sig selv.

Eksempler på leadgenerering kan være online spørgeskemaer, konkurrencer, lead annoncer, download af whitepapers og meget, meget mere.

Det handler i bund og grund om at finde unikke måder at fange folks interesse på, at give dem noget, de kunne være interesserede i, imod at de giver din virksomhed oplysninger om sig selv, og på den måde bliver ledt ned ad vejen mod et potentielt køb.

Men hvorfor er leadgenerering vigtigt for dig?

Med leadgenerering gør du det muligt for din virksomhed at målrette dine salgsressourcer mod potentielle kunder, der faktisk kan have en interesse i det, I sælger. Ved at fokusere jeres ressourcer på de rigtige leads (potentielle kunder), udnytter I jeres muligheder bedst muligt og skaber dermed mest værdi for virksomheden i arbejdet med at få nye kunder i butikken.

Strategier inden for leadgenerering

Online leadgenerering kan gøres på et hav af forskellige måder – derfor vælger vi at fokusere på et par af Frontpages spidskompetencer inden for leadgenerering: Leadgenerering på Facebook og LinkedIn.

På Facebook findes værktøjet Lead Ads, som gør det meget lettere for din virksomhed at generere leads vha. Facebook. Ligeledes har LinkedIn Lead Gen Forms til samme formål. En kombination af en god kampagne på de sociale medier og leadgenerering kan derfor være en relevant vej for de fleste virksomheder til at skabe nye kunder.

Få mere information

Ønsker du at vide mere, kan du kontakte:

Simon
From-Poulsen

Konsulent

Simon har en kandidat i International Erhvervskommunikation fra CBS og en fin forretningsforståelse og fokus på, hvordan vi forankrer kommunikation i forhold til virksomhedens kommercielle mål. Simon har en stor erfaring inden for leadgenerering, content marketing mv. og arbejder med forretningsudvikling og content marketing.

Relaterede cases:

Agria Dyreforsikring

Frontpage har lavet en masse presse for Agria Dyreforsikring. Fra kampagnen Danmarks Dyrehelte, til artikler i Samvirke.

Bertelsen & Scheving Arkitekter

Frontpage håndterer sociale medier, email marketing, hjemmeside og PR. Vi har bl.a. udviklet en stærk Instagram.