Public Affairs

Public affairs er i dag en langt mere integreret del af public relations end tidligere, lige fra kontakt til politikere til etablering af en løbende dialog med interessenter.

Politiske processer blandt interessenter og politikere får en stadig større indflydelse på virksomheders vilkår og mulighed for at agere i markedet. Tilsvarende kan enkeltstående interesseorganisationer eller interessenter i dag påvirke meningsdannelsen omkring en virksomhed hurtigt og med stor styrke, enten gennem de traditionelle medier eller de sociale medier.

Frontpage public affairs og interessentkontakt faciliterer f.eks.

  • Kortlægning og analyse af kerneinteressenter og udviklingen i deres holdninger
  • Analyse af politiske risici og hvilke konsekvenser det kan have for virksomheden
  • Risikoanalyse i forhold til sociale medier
  • Etablere dialog med interesseorganisationer, eksperter eller andre interessenter
  • Løbende opfølgning på enten overordnede eller branchespecifikke emner og løbende kontakt til kerneinteressenter
  • Politiske tendenser – hvordan vil de påvirke virksomhedens strategi på kort og lang sigt
  • Undersøgelser, f.eks. til brug for branchespecifikke emner, CSR-politik mv.

Få mere information

Ønsker du at vide mere, kan du kontakte:

Kirsten Dinesen

CEO

Kirsten Dinesen er cand.phil. fra Københavns Universitet og har arbejdet som journalist på bl.a. Danmarks Radio. Hun har et stort strategisk spillerum og et bredt netværk inden for kommunikations- og PR-branchen bl.a som direktør i Euro RSCG og Lowe/Draft FBC.
Kirsten har desuden udviklet effektive metoder til integrerede kampagner og udgivet den anmelderroste lærebog, Forbrugeren i Førersædet.

Relaterede cases:

Ferratum

Frontpage placerede Ferratum i mediernes søgelys gennem pressehåndtering og public affairs.

Google Danmark

Frontpage drev i perioden 2005 til 2014 strategisk kommunikation for Google som PR retainer-kunde.