Account Based Marketing

Account Based Marketing, eller blot ABM, er en specialiseret marketingsstrategi inden for B2B, hvor marketing og salg arbejder sammen om at skabe værdi. Det sker ved at udvælge din virksomheds nøglekunder, hvad end de er nuværende eller ej, og bruge dem som grundlag for de fremtidige kunder I gerne vil have i virksomheden. Ved at analysere nøglekunderne, bruger man så Account Based Marketing til at udpege lignende potentielle kunder og om nødvendigt, segmentere dem i relevante grupper.

Når man bruger Account Based Marketing segmenterer man potentielle og nuværende kunder, i grupper eller som enkeltstående kunder, og opdeler dem i hver deres account, på baggrund af ligheder og værdi for din virksomhed. På den måde er det stadig muligt at målrette og tilpasse marketingarbejdet, samtidig med at ressourcerne udnyttes så godt som muligt, til at skabe værdi for din virksomhed. Derfor hedder det Account Based Marketing.

Med ABM udnytter din virksomhed sine ressourcer til ramme de mest værdifulde kunder, i modsætning til en mere traditionel marketingstrategi, hvor der groft sagt skydes med spredehagl. Det kan retfærdiggøres at give dine mest værdifulde kunder hver deres account, men man udnytter som regel sin virksomheds ressourcer bedst, ved at samle sammenlignelige kunder i specifikke accounts. 

Når marketing i sit arbejde med Account Based Marketing udpeger en potentiel kunde som værende klar til salg, videregives kunden til salgsafdelingen. Med marketings forudgående arbejde, hvor man har analyseret og lært kunden at kende, får salgsafdelingen endvidere de bedst mulige succeskriterier for at få salget i hus, da den akkumulerede viden kan bruges til at tilpasse salgsafdelingens arbejde ift. den potentielle kunde. Men ABM slutter ikke med salget.

Account Based Marketing fortsætter også efter at en kunde har gennemført sit køb. Med Account Based Marketing kan din virksomhed sørge for at forblive top of mind hos dine nuværende kunder, give dem særlige fordele og skabe loyalitet overfor dit brand. På denne måde hjælper Account Based Marketing ikke kun din virksomhed med at få nye kunder, men med at opbygge langsigtede og værdifulde kundeforhold.

Hos Frontpage tilbyder vi ikke bare at sætte Account Based Marketing op for din virksomhed, men også at monitorere indsatsen og rådgive om stort og småt inden for ABM.

Få mere information

Ønsker du at vide mere, kan du kontakte:

Simon
From-Poulsen

Konsulent

Simon har en kandidat i International Erhvervskommunikation fra CBS og en fin forretningsforståelse og fokus på, hvordan vi forankrer kommunikation i forhold til virksomhedens kommercielle mål. Simon har en stor erfaring inden for leadgenerering, content marketing mv. og arbejder med forretningsudvikling og content marketing.

Relaterede cases:

Agria Dyreforsikring

Frontpage har lavet en masse presse for Agria. Fra kampagnen Danmarks Dyrehelte, til artikler i Samvirke.

Bertelsen & Scheving Arkitekter

Frontpage håndterer sociale medier, hjemmeside og PR. Vi har bl.a. udviklet en stærk Instagram.