Kommunikationsstrategi
Med en gennemarbejdet kommunikationsstrategi vil din virksomhed have en klar plan, når det kommer til alt, der handler om kommunikation – hvordan skal kunderne tales til, hvad er målet med at komme i medierne, hvordan skal virksomheden positioneres ift. konkurrenterne – for blot at nævne et par relevante spørgsmål, det er værd at stille, når vi taler om at skabe værdifuld kommunikation for din virksomhed.
Den samlede kommunikationsstrategi skal bidrage til at få budskaberne ud. Det kan være alt fra, hvordan dine produkter præsenteres, til hvilke informationer kunderne finder om dem – til hvordan presseomtale og kompetent medieoptræden øger virksomhedens troværdighed og interessen for produkter. Og det handler altid om at udnytte opmærksomheden til konkrete forretningsmæssige gevinster, eksempelvis nye leads, salg og højere brand awareness.
Alle ønsker at fortælle om deres virksomhed i et positivt lys. Men med en god kommunikationsstrategi handler det ikke kun om at fortælle omverdenen, hvor god din virksomhed er, hvilke fantastiske produkter I sælger, og hvordan jeres ydelser skaber værdi for kunderne. Med en god kommunikationsstrategi definerer man en række mål, og endnu vigtigere, hvordan man opnår de mål.
Forretningsforståelse er kernen i vores kompetence. Hos Frontpage er vi eksperter i at danne os overblik over jeres forretning, kunder og produkter og omsætte det til kommunikation, der understøtter jeres konkrete mål.
Kommunikationsstrategien bliver udarbejdet sammen med jeres organisation, hvor vi sammen finder jeres kernefortælling, berettigelse i markedet og jeres overordnede formål. Dernæst kommer vi med en konkret anbefaling til, hvordan I bedst kan opnå de konkrete mål med den rigtige kommunikationsstrategi.
Få mere information
Ønsker du at vide mere, kan du kontakte:
Kirsten Dinesen
CEO
Kirsten Dinesen er cand.phil. fra Københavns Universitet og har arbejdet som journalist på bl.a. Danmarks Radio. Hun har et stort strategisk spillerum og et bredt netværk inden for kommunikations- og PR-branchen bl.a som direktør i Euro RSCG og Lowe/Draft FBC.
Kirsten har desuden udviklet effektive metoder til integrerede kampagner og udgivet den anmelderroste lærebog, Forbrugeren i Førersædet.
Relaterede cases: